همشهری آنلاین: بر اساس گزارش جدیدی که از سوی کمیته سازمان ملل در امور حقوقی کودکان منتشر شده، آمریکاییها از سال 2008 تا کنون صدها کودک افغان را به قتل رسانده اند.

سازمان ملل: آمریکا از سال 2008 تا کنون صدها کودک افغان را کشته است

به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ بر اساس گزارش جدیدی که از سوی کمیته سازمان ملل در امور حقوقی کودکان منتشر شده، نیروهای آمریکایی این تعداد از کودکان افغان را در جریان عملیات نظامی خود در افغانستان کشته اند.

کمیته مذکور با انتشار این گزارش، نگرانی عمیق خود را از بازداشت و دستگیری کودکان افغان به دست نیروهای تحت امر آمریکا اعلام کرد.

بر اساس مطالب مندرج در گزارش کمیته امور حقوقی کودکان سازمان ملل، برخی از این کودکان در بازداشت نیروهای آمریکایی مورد سوء استفاده نیز قرار گرفته‌اند.

در قسمت دیگری از این گزارش با اشاره به افزایش موارد کشتار کودکان افغان به دست نیروهای خارجی مستقر در این کشور جنگ زده، تاکید شده: ˈحتی با وجود اینکه شمار کودکان کشته شده در سال 2011 نسبت به سال 2010 دو برابر شد، افرادی که در رابطه با این کشتارها مسئول شناخته شدند، مجازات نشده اند.ˈ

کمیته سازمان ملل در امور حقوق کودکان در رابطه با عملیات نظامی آمریکا در افغانستان که به کودکان آسیب می‌رساند، به واشنگتن هشدار داده است.

این کمیته از آمریکا خواسته است تا برای جلوگیری از کشتار کودکان افغان، اقدامات لازم را به عمل آورد.

این کمیته همچنین از واشنگتن خواسته است که هرچه زودتر به منظور بهتر شدن وضعیت و شرایط کودکان در کشور جنگ زده افغانستان، توصیه‌ها و هشدارهای سازمان ملل را جدی گرفته و به کار بندد.

ارائه گزارش سال 2012 کمیته سازمان ملل متحد در امور حقوقی کودکان که مطابق معمول هر چهار سال در رابطه با کنوانسیون سازمان ملل در امور حقوق کودکان به این سازمان ارسال می‌شود، آشکار کرد که ارتش امریکا از سال 2008 بیش از 200 نوجوان افغان را بازداشت کرده است.

کد خبر 200617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز